+

Sign up to receive our newsletter

information is used solely For mailing list

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

12

.

09

.

08

28

.

09

.

08

Simon Blackmore, Antony Hall, Steve Symons

Basert på påvirkninger som 70-talls synthesizer-kultur, DIY-trebearbeiding og nåværende digitalt håndverk, er det resulterende kunstverket en quirky og spennende kritikk av teknologiens sjarm. Owl Project lager et særegent utvalg av musikalske og skulpturelle instrumenter som stiller spørsmålstegn ved menneskelig interaksjon med datagrensesnitt og vår økende appetitt for nye og ofte disponible teknologier.

Owl Project er en samarbeidsgruppe av kunstnere som består av Simon Blackmore, Antony Hall og Steve Symons. De arbeider med tre og elektronikk for å smelte skulptur og lydkunst, og skape musikkproduserende maskiner, grensesnitt og gjenstander som blander blandedamp og digital teknologi. Ved å velge tre som hovedmateriale for iLog, har Owl Project hentet moderne designprinsipper, men endret det tilbake til en tradisjonell følsomhet. Dette reiser umiddelbart spørsmål om moderne ønske om engangsteknologi og nostalgi rundt tradisjonelt håndverk.

Drawing on influences such as 70’s synthesiser culture, DIY woodworking and current digital crafts, the resulting artwork is a quirky and intriguing critique of the allure and production of technology. Owl Project make a distinctive range of musical and sculptural instruments that question human interaction with computer interfaces and our increasing appetite for new and often disposable technologies.

Owl Project is a collaborative group of artists consisting of Simon Blackmore, Antony Hall and Steve Symons. They work with wood and electronics to fuse sculpture and sound art, creating music making machines, interfaces and objects which intermix pre-steam and digital technologies.

By choosing wood as the main material for the iLog, Owl Project have extracted modern design principles but
deflected it back to a traditional sensibility. This immediately raises questions about modern desire for disposable technology and nostalgia surrounding traditional crafts.