Jenny Berger Myhres arbeid dreier seg om personlig dokumentasjon og arkiver, intimitet, hukommelse, virkelighet og re-kontekstualisering. Som en tverrfaglig kunstner som arbeider med lyd, video og fotografi, er mesteparten av hennes praksis fokusert på samarbeid.
Berger Myhres lydverk er skapt med feltopptak, fragmenter av melodier, datagenererte sekvenser, modulære synths og lo-fi elektronikk — noe som resulterer i lydlandskap med referanser til både den elektroakustiske tradisjonen og eksperimentell popmusikk. Berger Myhre søker å fjerne forventningene til dydige musikalske gester ved å fokusere på lydene i seg selv, og de mentale bildene de produserer i oss. Hun er inspirert av å lytte som en relasjonell handling - en måte å koble seg til verden og til andre vesener.
Stykket for PARABOL, Chidoribashi, er komponert med feltopptak fra Oaxaca (2017) og Mexico by (2018) og fiolin fremført og arrangert av Cisser Mæhl. Kuratert av Julie Lillelien Porter i relasjon til utstillingene Re-Monument av Nina Sanadze og Smashing Monuments av Sebastián Díaz Morales på Kunsthall 3,14.
